Działania marketingowe w branży zdrowie i uroda są bardzo ważne. Ta branża odznacza się wśród innych między innymi bardzo długą ścieżką zakupu. Dlatego też dobra strona internetowa jest tak ważna. Jest ona przydatna zarówno w przypadku małych, jak i dużych firm. Jest to często dowód na istnienie danego przedsiębiorstwa – nie ma Cię w sieci – nie istniejesz. Wiele klientów myśli o stronach internetowych w ten sposób.
Czym zajmuje się branża zdrowie i uroda?
Warto zaznaczyć, że gama produktów oferowanych przez branżę zdrowie i uroda jest szeroka. To takie produkty, jak:
witaminy, suplementy diety,
środki higieniczne,
kosmetyki kolorowe,
kosmetyki pielęgnacyjne.
Wymieniona branża to także usługi związane z różnego typu zabiegami czy leczeniem.
Ze względu na różnorodność tych produktów i usług, działania marketingowe i plan promocji firmy należy dobrze dostosować do każdego rodzaju indywidualnie. Warto zaznaczyć, że część z nich (na przykład suplementy, medycyna estetyczna) mają zakaz lub ograniczenie możliwości promocji.
W jakim celu prowadzić stronę internetową?
Nie ważne, czy zajmujesz się produktami do pielęgnacji ciała, czy może suplementami diety, strona internetowa przyda się w każdym przypadku.
Funkcje strony internetowej to między innymi:
informowanie o usługach/produktach – to bardzo ważne, aby klient mógł zobaczyć ceny, zapoznać się z działaniem danego produktu, jego składem, czy również z opisem zabiegu. Klienci oczekują bardzo szczegółowych informacji, a często jest to ich pierwsze spotkanie z marką, o której dotychczas nie słyszeli.
przybliżenie działalności – dla klientów znajomość producenta jest ważna, czasem kierują się zakupem konkretnej marki. Dzięki sklepowi internetowemu dasz się poznać bliżej na przykład jako marka inkluzywna, różnorodna, co jest dla klientów ważne.
porady – prowadzenie bloga czy szczegółowych opisów na stronie buduje wizerunek ekspercki i pomaga klientom w dokonaniu decyzji o zakupie produktu/usługi,
sprzedaż – posiadanie strony internetowej z działającym sprawnie sklepem internetowym znacznie zwiększa możliwości poznania marki i ułatwia robienie zakupów.
Warto wiedzieć, że klienci branży zdrowie i uroda potrzebują dużo czasu na podjęcie decyzji o wyborze konkretnego produktu czy usługi. Decyzja zakupowa może trwać średnio od około 8 minut do około 30 dni. W tym czasie klient porównuje różne produkty/usługi. Niestety, styka się też w tym czasie z działalnością konkurencji. Dobrze, gdy klient od razu przy pierwszym spotkaniu ze stroną internetową uzyska wszelkie potrzebne informacje (tu duże możliwości w postaci prowadzenia bloga z fachowymi i konkretnymi poradami). To wraz z estetycznymi zdjęciami, grafikami oraz przyjaznymi opisami przyśpieszy proces zakupu. Strona powinna być atrakcyjna dla użytkownika, nowocześnie zaprojektowana, wygodna w obsłudze. Musi także być responsywna (zarówno dla komputerów, jak i smartfonów), szybko się ładować i zapewniać bezpieczeństwo (certyfikat SSL).
Zalety posiadania strony internetowej
Promocja usług i produktów. Warto mieć świadomość, że zakupy internetowe to wygodna forma, klient z pewnością to doceni i będzie do takiego e-sklepu wracał. Według raportów Gemius do zakupów online najbardziej motywuje brak konieczności wychodzenia z domu (aż 74%) oraz ceny, które są niższe, niż w sklepach stacjonarnych (67%).
Dostępność 24/7 (zarówno informacji, jak i możliwości zakupu), cały czas aktywna wizytówka i promocja firmy w internecie. Ten czynnik motywuje aż 75% klientów do zakupu online (według raportów Gemius).
Wsparcie i budowa wizerunku firmy. Strona internetowa to też miejsce, gdzie można przekierowywać klientów z pomocą link buildingu z social mediów marki, artykułów sponsorowanych, forów tematycznych, wpisów blogowych znanych blogerów itp.
Wsparcie działań marketingowych online i zwiększone ich możliwości. Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych to jedno z najskuteczniejszych działań marketingowych i reklamy w Internecie, jakie można podjąć w branży zdrowie i uroda.
Oczywiście, na promocję firmy składają się inne czynniki, takie jak działalność w Social Mediach (bezpłatna i płatna), Google (wizytówka, pozycjonowanie), artykuły sponsorowane, newsletter, czy banery reklamowe. To również bardzo ważne dla promocji firmy działania. Działając holistycznie, dany biznes ma szansę na ogromne zyski.
Jeśli działasz w branży zdrowie i uroda, koniecznie pomyśl nad założeniem strony internetowej ze sklepem, ponieważ niesie to za sobą ogromne korzyści dla biznesu i jest doskonałym uzupełnieniem strategii promocji firmy.