Marki tworzące artykuły odzieżowe mają przed sobą niełatwe zadanie. Jest nim zainteresowanie i zdobycie klienta. Chcąc działać skutecznie, powinny postawić na działania marketingowe w Internecie i odpowiednią reklamę swoich produktów online. Jak ro zrobić? Jest wiele możliwości!
Wystarczy odrobina wyobraźni i marketingowej wiedzy, a klienci z łatwością odnajdą drogę do zakupu artykułów odzieżowych.
E-commerce w branży odzieżowej – dlaczego warto?
Sklep internetowy w przypadku promocji firm w internecie, a zwłaszcza tych z branży modowej to must have!
Bardzo dużo ludzi woli zamówić coś przez internet, przymierzyć, sprawdzić i czasem oddać niż iść do sklepu stacjonarnego.
Łatwiej domknąć sprzedaż online.
Dotrzesz do większej liczby klientów.
Zdobywasz klientów 24/7.
Warto zadbać o to, aby sklep był stabilny, działał szybko, był intuicyjny, przejrzysty, atrakcyjny wizualnie, a proces zakupowy powinien być łatwy. Będziesz potrzebować treści informacyjnych na stronę główną oraz blogowych, a także opisów produktów i kategorii produktowych oraz zdjęć.
Jak klient odnajdzie drogę do sklepu internetowego, czyli gdzie reklamować usługi?
Żeby klienci znaleźli się w sklepie, należy najpierw uświadomić ich o istnieniu marki.
Docierać do klientów można na wiele sposobów. Kilka z nich to:
Social media + Social Media ads. Dzięki nim pokażesz inspirujące zdjęcia, a warto zaznaczyć, że ludzie kupują oczami. Dodatkowo, ludzie chętnie dzielą się opiniami. Warto zainwestować trochę czasu w działania na Instagramie, Facebooku, TikToku, a może również w Pintereście. Możliwości jest bardzo wiele. Przykładowo, odbiorcy marki na pewno z chęcią zobaczą proces powstawania ubrań i wszelkie kulisy pracy. Pamiętaj o przyciągających uwagę zdjęciach i tym, że reklamy możesz bardzo celnie targetować do konkretnych odbiorców. Możesz również zaproponować klientom różnego typu rabaty i promocje, które jeszcze bardziej skłonią ich do pozostania z Twoją marką na dłużej.
Influencer marketing – dzięki pomocy znanych osób dotrzesz to ogromnej liczby ich fanów! Taka osoba może pokazać dane ubranie jako część stylizacji, zbudować całą stylizacji z dostarczonej przez Ciebie odzieży, bądź zaprezentować daną rzecz w jakiś inny, kreatywny sposób. To stosunkowo tani koszt względem korzyści w postaci wielu osób, które dowiedzą się o marce.
Współprace z blogerami modowymi, podobnie jak te instagramowe, mogą przynieść wiele korzyści. Wybieraj takich, którzy są aktywni od około 1-2 lat, ale nie są topowymi blogerami, bo tacy mogą mieć zbyt wiele zleceń.
E-mail marketing to dobre rozwiązanie w przypadku sklepów, dlatego, że mogą poinformować o promocjach, które zachęcą do wizyty w sklepie i zakupu kolejnych rzeczy.
Co promować?
Wybierając konkretne produkty do płatnej reklamy w internecie, warto zwrócić uwagę, aby były to:
nowe kolekcje,
bestsellery,
zestawy sezonowe,
konkretne marki,
zestawy na różne okazje np. święta,
ubrania damskie, męskie lub dla konkretnych grup wiekowych.
Dzięki temu coś wyróżni Twoje produkty wśród wielu innych, a o unikatowość i kreatywność tu właśnie chodzi! Na tym polega skuteczna promocja firmy branży odzieżowej.
Pamiętaj, że strategia sprzedażowa skutecznej promocji w internecie w marce oferującej artykuły odzieżowe powinna być oparta o
o lejki sprzedażowe, które zakładają obecność w kilku miejscach w sieci. Klient musi dowiedzieć się o istnieniu marki, potem o ofercie, a następnie już o konkretnym produkcie. Wtedy chętniej będzie klikał w reklamy i robił zakupy.