„Nawet najdłuższa podróż zaczyna się od pierwszego kroku”. To zdanie Jennnifer Weiner bardzo trafnie ujmuje to, co firma działająca w branży turystycznej musi zrobić, aby zdobyć klienta. W tej branży mówi się również, że podróż rozpoczyna się znacznie wcześniej niż wejście do samolotu. Rozpoczyna się ona już na etapie wyszukiwania ofert i rozważania na temat ich wyboru, a także pierwszego kontaktu z biurem podróży lub innym organizatorem turystyki, którego ofertę klient zdecydował się wybrać. Aby w ogóle klient wybrał ofertę, należy go o niej poinformować i najlepiej zrobić to z pomocą dostępnych w Internecie środków. Kolejnym krokiem będzie przekonanie go, aby wykonał ten pierwszy krok i zarezerwował podróż.
Jak przyciągnąć klienta w branży turystycznej?
Klient, myśląc o zarezerwowaniu noclegu, transportu lub pełnej usługi łączącej te dwa elementy z pewnością w pierwszej kolejności wpisze frazę w Google. Musisz dać się tam znaleźć!
Każdy hotel oraz biuro podróży powinno:
mieć profil Google Moja Firma gdzie klient może szybko sprawdzić m.in. w jakich godzinach może się kontaktować w celu rezerwacji, numer telefonu lub e-mail oraz jakie są opinie innych turystów na temat danej firmy,
być dobrze widocznym na Google Maps – to w szczególności ważne w przypadku hotelarstwa, ponieważ klient bez problemu sprawdzi umiejscowienie danego hotelu, rozejrzy się po okolicy, jeszcze nie będąc na miejscu, ale również z łatwością trafi do celu.
Dobre pierwsze wrażenie pozytywnie wpłynie na wizerunek firmy w sieci.
Strona internetowa
Zdarza się, że klient jeszcze nie wybrał biura podróży lub hotelu, którego ofertę chce sprawdzić. Wtedy chętnie odwiedzi stronę internetową, która wyświetli się jako jeden z pierwszych wyników lub wyszuka w serwisach rezerwacyjnych interesujących go miejsc.
Bezpieczna, zoptymalizowana, responsywna i kompletna w informacje strona internetowa, przez którą w dodatku można dokonać rezerwacji, jest na wagę złota! To podstawa promocji firmy w internecie. A dzięki dobremu pozycjonowaniu nawet mała firma może konkurować z dużymi gigantami turystycznymi, gdy dobrze odpowiada na potrzeby klientów.
Dobra strona internetowa to taka, która posiada:
treści napisane przystępnym, łatwo przyswajalnym językiem,
rzeczowe, konkretne i dokładne informacje (to szczególnie ważne w przypadku podróżowania),
język korzyści, który zachęca do zapoznania się z ofertą,
przyciągające wzrok materiały wizualne,
artykuły eksperckie tworzące autorytet,
możliwość zakupienia nie tylko konkretnej usługi (rezerwacji pobytu), ale również usług pobocznych (np. sprzedaż biletów do pobliskich atrakcji, pralnia, wynajem sprzętu narciarskiego itp.), co wiąże się także z zyskiem.
Media społecznościowe i grupy w turystyce
Na Instagramie ludzie kupują oczami. To idealna i darmowa reklama w internecie. Załóż firmowy profil i pokaż ładny widok z okna obiektu, serwowane tam jedzenie, atrakcje w okolicy, ciekawostki na temat miejsca. Wchodź z obserwatorami w interakcje. Pamiętaj, że media społecznościowe sprzedają też pewną wizję, której później trzeba sprostać.
User-generated content to coś, co zadziała na Twoją korzyść. Bardzo łatwo tu też o opinie klientów-turystów, którzy z chęcią podzielą się ze znajomymi zdjęciem lub nagraniem z urlopu, a także o współprace infuencerskie.
Co jeszcze możesz zrobić?
Odpowiadaj na opinie i recenzje, ale także pytania.
Dbaj o branding i spójną koncepcję promowania firmy.
Stosuj promocje i rabaty, które wpłyną dodatkowo na promocję profili.
Twórz regularnie, nawet poza wysokim sezonem!
Dodawaj zdjęcia, grafiki, filmy tylko w wysokiej jakości.
Promuj nie tylko siebie, ale również pobliskie atrakcje turystyczne, miasto, region.
To wszystko zbuduje markę i renomę obiektu i będzie dobrą promocją marki w internecie.
Stosując się do tych rad, z pewnością zauważysz wzrost zainteresowania wyborem Twoich usług, niezależnie, czy prowadzisz hotel czy biuro podróży.